Ondskan

Kom just hem från skolan men har redan hunnit spana in adlibris för att se om man kunde köpa Ondskan av Jan Guillou därifrån, läste ut den igår och fy fan säger jag bara!
Så in i helvetes jävla bra var den, särskilt slutet, tyvärr verkar ingen annan förstå hur grym den är så jag får gå där och vara överlycklig över saker som händer i boken medans ingen annan bryr sig eller förstår vad jag menar. Kul, verkligen.

Endast 39Kr kostade boken i pocketformat i alla fall på adlibris och ikväll blir det verkligen till att fråga mamma och pappa om vi kan köpa den.
Säger bara att om ni inte har läst den gör det för den är så otroligt bra, man kan verkligen känna karaktärernas rädsla, sorg och glädje. Sen om den skulle vara baserad på Guillous liv så tycker jag bara att den blir ännu bättre.

Gud, jag har just ägnat ett helt blogginlägg åt att skriva om en bok, men ja, någon gång måste vara den första man gör det också.
Jag vill i alla fall tipsa er att Ondskan, men om ni läst boken och tyck den var svinbra, ha inte för höga förväntningar på filmen. Då bli man bara sur ledsen och besviken sen när man ser den.


Schviiiiinbra bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0